Penerapan Metode Pembelajaran Kooperatif (Cooperative Learning) Untuk Meningkatkan Sikap Berpikir Kritis Mahasiswa Difabel Pada Mata Kuliah Critical Reading
2017
Emy Sudarwati, M.Pd.
Triggering Students’ Entrepeneurship Skills Through Business Model Canvas in Entrepeneurship Class at Faculty of Cultural Studies Brawijaya University
2017
Emy Sudarwati, M.Pd.
Enhancing Young Generation’s Critical Thinking Through Social Media Literacy
2017
Agus Budi Cahyono, M.Lt.
Relevansi Lulusan Program Studi Sastra Jepang Universitas Brawijaya dengan Dunia Kerja Kejepangan
2014
Fariska Pujiyanti, M.Hum. & Frida Unsiah, M.Pd.
The Use of Video Presentation To Create a Good Atmosphere and Develop Student’s Sensory Preferences Within Extensive Reading Class
2015
Dewi Puspitasari, M.Hum & Nadya Inda Syartanti, M.Si.
Kemampuan BUNPO Tingkat Dasar pada Mahasiswa Program Studi Sastra Jepang dan Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Jepang Angkatan 2012 Fakultas Ilmu Budaya Universitas Brawijaya
2015
Febi Ariani Saragih, M.Pd.
Pengaruh Interpretasi Makna Terhadap Kemampuan Mengartikan JUKUGO dalam Pembelajaran Kanji Level CHUUKYUU di Program Studi Pendidikan Bahasa Jepang Universitas Brawijaya
2013
Rosana Hariyanti, M.A. & Dyah Eko Hapsari, M.Hum.
Rekonstruksi Penokohan dari Tjerita Njai Dasima Karya G. Francis ke dalam Novel Nyai Dasima Karya S.M. Ardan
2010
Eni Maharsi, S.S.
Converging and Diverging in EFL Speaking Class
2015
Eni Maharsi, S.S., M.A.
Thematic Role Assignment in English Sentences: A Quick Glance At An Interface Between Syntax and semantics
2015
Diah Ayu Wulan, S.S., M.Pd.
Problem Pembelajaran Nada atau Intonasi dalam Bahasa Mandarin
2014
Diah Ayu Wulan, S.S., M.Pd.
Medan Makna dalam Pembelajaran Huruf di Program Studi Sastra Cina dan Prodi S1 Pendidikan Bahasa Jepang FIB
2013
Frida Unsiah, M.Pd & Fariska Pujiyanti, M.Hum.
Improving Students’ Ability to Write Argumentative Essay by Providing Argumentative Articles as Text Model at Study Program of English, Faculty of Cultural Studies, Universitas Brawijaya Malang