Tahun |
Pemakalah |
Judul Artikel |
PDF |
2017 |
Emy Sudarwati, M.Pd. |
Penerapan Metode Pembelajaran Kooperatif (Cooperative Learning) Untuk Meningkatkan Sikap Berpikir Kritis Mahasiswa Difabel Pada Mata Kuliah Critical Reading |
 |
2017 |
Emy Sudarwati, M.Pd. |
Triggering Students’ Entrepeneurship Skills Through Business Model Canvas in Entrepeneurship Class at Faculty of Cultural Studies Brawijaya University |
 |
2017 |
Emy Sudarwati, M.Pd. |
Enhancing Young Generation’s Critical Thinking Through Social Media Literacy |
 |
2017 |
Agus Budi Cahyono, M.Lt. |
Relevansi Lulusan Program Studi Sastra Jepang Universitas Brawijaya dengan Dunia Kerja Kejepangan |
 |
2014 |
Fariska Pujiyanti, M.Hum. & Frida Unsiah, M.Pd. |
The Use of Video Presentation To Create a Good Atmosphere and Develop Student’s Sensory Preferences Within Extensive Reading Class |
 |
2015 |
Dewi Puspitasari, M.Hum & Nadya Inda Syartanti, M.Si. |
Kemampuan BUNPO Tingkat Dasar pada Mahasiswa Program Studi Sastra Jepang dan Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Jepang Angkatan 2012 Fakultas Ilmu Budaya Universitas Brawijaya |
 |
2015 |
Febi Ariani Saragih, M.Pd. |
Pengaruh Interpretasi Makna Terhadap Kemampuan Mengartikan JUKUGO dalam Pembelajaran Kanji Level CHUUKYUU di Program Studi Pendidikan Bahasa Jepang Universitas Brawijaya |
 |
2013 |
Rosana Hariyanti, M.A. & Dyah Eko Hapsari, M.Hum. |
Rekonstruksi Penokohan dari Tjerita Njai Dasima Karya G. Francis ke dalam Novel Nyai Dasima Karya S.M. Ardan |
 |
2010 |
Eni Maharsi, S.S. |
Converging and Diverging in EFL Speaking Class |
 |
2015 |
Eni Maharsi, S.S., M.A. |
Thematic Role Assignment in English Sentences: A Quick Glance At An Interface Between Syntax and semantics |
 |
2015 |
Diah Ayu Wulan, S.S., M.Pd. |
Problem Pembelajaran Nada atau Intonasi dalam Bahasa Mandarin |
 |
2014 |
Diah Ayu Wulan, S.S., M.Pd. |
Medan Makna dalam Pembelajaran Huruf di Program Studi Sastra Cina dan Prodi S1 Pendidikan Bahasa Jepang FIB |
 |
2013 |
Frida Unsiah, M.Pd & Fariska Pujiyanti, M.Hum. |
Improving Students’ Ability to Write Argumentative Essay by Providing Argumentative Articles as Text Model at Study Program of English, Faculty of Cultural Studies, Universitas Brawijaya Malang |
 |